mercredi 28 août 2024

Promotores i promotor de l'associació de mediadors a Andorra

13/07/2022
ENLLAÇ DIRECT: ALTAVEU Toni Solanelles

"Els mediadors ‘beneeixen’ els estatuts de la nova associació i la junta constitutiva.

Com a professional amb més trajectòria dels setze que formalment hi ha registrats, si no hi ha canvis de darrera hora almenys en l’arrencada el col·lectiu el presidirà Ramon Tena."



[Martina] Martine ROBERT-GIRAUDY  

mardi 13 août 2024

El Raonador a Andorra: Per saber-ne més...

Enllaç direct : Raonador del ciutadà 


LA GÈNESI:

El 4 de juny de 1998 es va instituir el Raonador del Ciutadà, a Andorra amb la Llei de creació i funcionament 
L'objectiu era de donar carta de naturalesa a una institució que vetllés per l’eficàcia de l’actuació administrativa i que defensés els drets i les llibertats que la Constitució garanteix a la ciutadania, de forma complementària al control jurisdiccional de l’activitat administrativa.

A l’octubre de 2017, amb la reforma de la llei s’inclouen noves funcions i se li atorga també la missió de vetllar pel compliment del Conveni relatiu als drets de les persones amb diversitat funcional, informar i assistir les víctimes de racisme o discriminació, i alhora amplia les competències del Raonador a l’àmbit privat, en matèria de menors, de persones amb diversitat funcional i en la lluita contra la discriminació.
Era per l'adaptació al Conveni relatiu als drets de les persones amb discapacitat, adoptat per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 13 de desembre de 2006 i que va ser signat per Andorra l’any  2007 i ratificat pel Consell General el 2014.

"A més, també es fan  extensives les competències del Raonador del Ciutadà per rebre i tramitar les queixes i les reclamacions que concerneixen les relacions de la ciutadania amb persones o entitats privades- a banda de les administracions públiques i les altres entitats i organismes públics- no només quan es tracta de l’acompliment de les funcions relacionades amb la lluita contra el racisme, la intolerància i la discriminació, sinó també en relació amb la defensa i la protecció dels drets dels menors d’edat i de les persones amb diversitat funcional".

Per saber-ne més … WEB en français, català, español, português, english

https://www.raonadordelciutada.ad/      -     telèfon de contacte gratuït: 18003030


Martine ROBERT-GIRAUDY [Martina] 
#raonador #ciutadà #reclamacions #queixes #resolucions #conflictes #disputa #institució #entitat #administració #particular #vei #MARC #ombusman #mediació #mediador #mediadora #negociador #negociadora #Andorra #Andorre  

dimanche 28 juillet 2024

EL CONCEPTE DE SISTEMA DE MEDIACIÓ PROFESSIONAL INTERNA – DMPI®


Source : mediation-entreprise.pro/ France - Mon réseau des Médiateurs Professionnels formés à l'EPMN École Professionnelle de la Médiation et de la Négociation et adhérents auprès de la CPMN Chambre Professionnelle de la Médiation et de la Négociation. 

EL CONCEPTE DE SISTEMA DE MEDIACIÓ PROFESSIONAL INTERNA – DMPI®
El Sistema de Mediació Professional Interna – DMPI® es basa en experiències d'implementació de la mediació professional a les organitzacions.

Les primeres experiències de mediació realitzades oficialment pels empleats van tenir lloc a Suïssa.  A principis de segle, els empleats van venir a formar-se a Lió, a l'Escola Professional de Mediació i Negociació – EPMN, per adquirir el procés i les tècniques presentades a l'obra “Pràctica de la mediació professional”, de Jean -Louis Lascoux.  En aquest projecte sorgeixen moltes preguntes.  Sorgeixen noves qüestions sobre la independència, la neutralitat i la imparcialitat.  A tothom, la idea sembla descabellada.  RTSR formarà així els seus primers mediadors interns: dos escollits per la direcció, dos escollits per les organitzacions sindicals.

La formalització d'aquest procés va passar per diverses etapes.  Aquesta instrumentació és fàcilment reproduïble en els negocis.  L'actuació es va dissenyar a l'EPMN i la seva actuació prové de la qualitat dels serveis associats.

La dificultat més gran és la credibilitat que es basa en tres coses: 
- el compromís de la direcció de l'empresa, 
- la competència efectiva dels mediadors principals, 
- la formació dels mediadors interns.

El Sistema de Mediació Professional Interna – DMPI® consisteix a permetre que qualsevol empresa tingui un sistema de mediació immediatament operatiu.  Qualsevol empleat pot posar-se en contacte amb el mediador designat per la direcció del qual, signataria d'una carta proposada pel CPMN, que garanteix la independència.

Aquest sistema forma part d'un compromís ètic que comporta la signatura prèvia d'un acord de "Via Médiation" .

France : article del 6-06-2014, sobre una conferència relacionada amb DMPI® a París, amb la participació de diversos mediadors professionals interns: Policia Nacional, URSAFF, autoritats locals, empreses, etc. + tríptic descarregable

En general, és entre les empreses que implementen un DMPI® on es concedeixen les Esperances de Mediació.

Una solució a estudiar per Andorra? Veurem... Peró aquest procés es reproduïble segurament a Andorra amb les seves especificitats a dins les empreses per guardar els empleas i formar-se a la qualitat relacional per disminuir els conflictes i l'acompanyament a preparar formacions. 

#mediadorsempresarials #mediadorsinternes #empreses #resolucióconflictes #entesasocial #entesa #mediadorsinternes #qualitatrelacional #formacions #competencies #etica #neutralitat #imparcialitat #independencia

Martine ROBERT GIRAUDY

jeudi 20 juin 2024

La meva professió però "no titulada" a Andorra: mediadora professional




Una professió ètica: mediadora professional 

Une profession éthique : Médiateure professionnell



Ara, em toca de fer-la reconèixer com a professió a part sencera amb el meu CAPM apostilla
 i tots els meus certicats de formacionsdes des de 2007. 

Maintenant, il me revient de la faire reconnaître comme profession à part entière
avec mon CAPM apostillé 
avec tous mes certicats de formations depuis 2007. 

Martine ROBERT-GIRAUDY [Martina] 
https://www.linkedin.com/in/martinegiraudy/ 
https://www.martinagsm.eu/ 
https://meg-mediationpro.blogspot.com/

lundi 13 mai 2024

"CHUTE LIBRE DE LA MÉDIATION EN ANDORRE ?" VOUS COMPRENEZ POURQUOI JE TRAVAILLE SUR MON PROJET DE REPRISE...

Source en catalan :  mediacio-sota-minims   
Article de presse qui ne me laisse pas indifférente


https://www.bondia.ad/societat/mediacio-sota-minims

Mediació sota mínims 

La fonction publique ne mène que trois médiations en 2023, faute de moyens. Cela ne se traduit pas non plus avec des cas privés, il n'y en a pratiquement pas !

Chute libre de la médiation, tant en ce qui concerne le service de médiation et d'orientation près de l'administration de la justice que pour la médiation privée.

En 2022, le service public, qui est gratuit, a effectué 47 médiations en matière familiale, seulement 4 au second semestre, l'année dernière le chiffre a été réduit à 3, bien qu'un total de 66 entretiens aient été menés.

C'est ce qui ressort du rapport 2023 du ministère de la Justice et de l'Intérieur. 


En ce sens, il convient de rappeler qu'en 2020 et 2021, environ 90 couples sont arrivés au bout du processus. La raison de cette diminution a déjà été pointée du doigt par les techniciens du Service de médiation judiciaire : la modification de la réglementation de ce service qui a été approuvée en juin 2022 et qui signifie qu'en pratique tous les usagers doivent prouver qu'ils ne disposent pas de ressources économiques suffisantes pour engager un médiateur privé et, par conséquent,  Le droit à une défense juridique gratuite et à une assistance technique doit être reconnu. Rappelons que le service peut également faire de la médiation liée aux baux d'habitation.

Et dans la sphère privée ?

Au niveau des médiateurs privés, les choses sont également au plus bas.

Selon le médiateur Ramon Tena, « il n'y a pas de données ».

En tout cas, compte tenu de ce qui se dit entre les médiateurs les plus actifs et ceux qui font partie de l'association, c'est qu'"il n'y a presque pas de cas », au point de déclarer que « la médiation est arrêtée en Andorre, il n'y a pas de cas familiaux ». Quant aux autres sujets, (...)

Pour (je rajoute, Monsieur Ramon)Tena, la modification du règlement du Service de médiation et d'orientation près de l'administration de la justice signifie que toute personne qui souhaite une médiation doit payer si elle ne justifie pas qu'elle n'a pas suffisamment de revenus pour pouvoir le faire. Mais, bien sûr, cela ne s'est pas traduit par l'arrivée des affaires devant des médiateurs privés. "Cela se voit que beaucoup de gens voyaient la médiation comme un moyen de faire l'économie d'un avocat ou d'économiser de l'argent et non par le désir de résoudre le problème par le dialogue », dit-il.

Pour (je rajoute, Monsieur Ramon) Tena, la modification du règlement du Service de médiation et d'orientation près de l'administration de la justice signifie que toute personne qui souhaite une médiation doit payer si elle ne justifie pas qu'elle n'a pas suffisamment de revenus pour pouvoir le faire. Mais, bien sûr, cela ne s'est pas traduit par l'arrivée des affaires devant des médiateurs privés. « Cela montre que beaucoup de gens voyaient la médiation comme un moyen de sauver l'avocat ou d'économiser de l'argent et non par le désir de résoudre le problème par le dialogue », dit-il. " FIN DE L'ARTICLE DE PRESSE.

 

Un lien sur une entrevue de Monsieur 

https://www.elperiodic.ad/entrevista/96399/el-bon-mediador-ha-de-tenir-capacitat-de-mantenir-la-calma


Martine ROBERT-GIRAUDY
https://www.linkedin.com/in/martinegiraudy/ 
https://www.martinagsm.eu/ 
https://meg-mediationpro.blogspot.com/

vendredi 3 mai 2024

CONEIXES EL BARÒMETRE "NEXUS" PER SABER QUINA ES LA TEMPERATURA DEL CLIMA SOCIAL DE LA TEVA EMPRESA?

PROMOURE LA QUALITAT RELACIONAL I L'ENTESA SOCIAL


Amb el "Relational Climate Barometric Inventory Nexus", podeu identificar els marcadors i els activadors de la qualitat relacional dins de la vostra organització.

S'estudien els tres fonaments de qualsevol organització: què fa l'organització (CQF1), què fa l'organització (CQF2) i els que fan aquesta organització (CQF3).

L'ESSENCIAL EN LES RELACIONS HUMANES


L'inventari baromètric del clima relacional en el treball permet una mesura de 360° de l'atmosfera. És el fruit del treball de més de tres dècades dins de les organitzacions. Assegura un enfocament individual i col·lectiu. 

En primer lloc, dóna a cada col·laborador la seva percepció del clima relacional i, després, estableix la seva mesura per als grups i equips que hi participen:

- Comprensió en profunditat dels valors, prioritats i dinàmiques internes de l'organització. Això va més enllà de simples estructures i procediments per incloure la dimensió humana.
- Anticipació per a una transició més suau dels impactes potencials, durant el canvi, en la cultura i les relacions internes.
- Reforçar les pràctiques de comunicació interna per donar suport a l'adhesió als valors de l'organització.
desenvolupar iniciatives per millorar la cultura de l'organització, per acompanyar i donar suport als aspectes desitjats del perfil relacional.
- Alineació dels objectius estratègics de l'organització amb el seu enfocament predominant de la qualitat relacional, assegurant que els esforços i els recursos es dirigeixen cap a les necessitats de l'organització.
- Identificar idees sobre com gestionar els conflictes interns entenent les diferències de prioritats i valors entre les parts interessades.
- Capacitat de l'organització per innovar en els seus àmbits d'activitat, producció o relacions.
- Orienta els processos de contractació buscant candidats les habilitats i valors dels quals coincideixin amb els de l'organització.

Els resultats es representen en forma gràfica, fent que les dades accessibles normalment es deixin a interpretacions intuïtives. Els indicadors de puntuació permeten considerar intervencions dins de l'organització.

Per crear el teu compte, és gratuït per a particulars.

La vostra eina de reflexió gratuïta, a títol individual que pot esdevenir una eina de diagnòstic per a la vostra organització i el seu baròmetre per mesurar el seu clima social.  https://nexus.creisir.fr/

 
CONNAISSEZ-VOUS LE BAROMÈTRE NEXUS POUR PRENDRE LA TEMPÉRATURE DU CLIMAT SOCIAL DE VOTRE ENTREPRISE
Avec l’inventaire Barométrique du Climat Relationnel – Nexus, vous pouvez identifier les marqueurs et les déclencheurs de la qualité relationnelle au sein de votre organisation.
Les trois fondamentaux de toute organisation sont étudiés : ce qui fait l’organisation (CQF1), ce que fait l’organisation (CQF2) et ceux qui font cette organisation (CQF3).

L’ESSENTIEL SUR LES RELATIONS HUMAINES

L’inventaire barométrique du climat relationnel au travail permet une mesure d’ambiance à 360°. Il est le fruit d’un travail sur plus de trois décennies au sein des organisations. 
Il assure une approche individuelle et collective. D’abord, il restitue à chaque contributeur sa perception du climat relationnel et, ensuite, il en établit la mesure aux groupes et équipes qui y participent :
  • - Compréhension approfondie des valeurs, des priorités et des dynamiques internes de l’organisation. Cela va au-delà des simples structures et procédures pour inclure la dimension humaine.
  • - Anticipation pour une transition plus fluide des impacts potentiels, lors de changement, sur la culture et les relations internes.
  • - Renforcement des pratiques de communication interne pour soutenir l’adhésion aux valeurs de l’organisation, développant d’initiatives pour l’amélioration de la culture de l’organisation, pour accompagner et soutenir les aspects souhaités du profil relationnel.
  • - Alignement des objectifs stratégiques de l’organisation avec son approche prédominante envers la qualité relationnelle, en s’assurant qu’efforts et ressources sont dirigés vers les besoins de l’organisation.
  • - Identification des insights sur la manière de gérer les conflits internes en comprenant les différences de priorités et de valeurs entre les parties prenantes.
  • - Capacité de l’organisation à innover dans ses champs d’activité, de production ou de relation.
  • - Guide des processus de recrutement en recherchant des candidats dont les compétences et les valeurs correspondent à celles de l’organisation.
Les résultats sont représentés sous forme graphique, rendant accessibles des données habituellement laissées aux interprétations intuitives. 
La notation des indicateurs permet d’envisager des interventions au sein de l’organisation.
Votre outil de réflexion gratuit, à titre individuel qui peut devenir  un outil de diagnostic pour votre organisation et son baromètre pour mesurer son climat social.
"En 20 minutes, faites l’inventaire de la qualité relationnelle de votre environnement professionnel. L’inventaire Barométrique du Climat Relationnel – Nexus, l’i.BCR(T) Nexus, est offert à chaque contributeur . La restitution de vos réponses est immédiate. Vous disposez du rapport sur les trois indicateurs Nexus. Pour les organisations, la restitution collective est assurée par un professionnel habilité."

PROMOUVOIR LA QUALITÉ RELATIONNELLE
ET L’ENTENTE SOCIALE.

Martine ROBERT-GIRAUDY [Martina] 



EN QUIN CONTEXT UTILITZAR EL PROCÉS ESTRUCTURAT DE LA MEDIACIÓ PROFESSIONAL? ÉS A DIRE: LA MEDIACIÓ CONVENCIONAL

El meu eco-systema de la médiació :  "un/a mediador/a - una missió - un resultat" La mediació convencional pot ser útil en diverso...